
Wil je DAREcademy inzetten op jouw school? Wil je meer weten over ons programma, de werkwijze of de kosten? Of gewoon even sparren over wat mogelijk is?
Laat het ons weten! Ons team denkt graag met je mee.
Laat hieronder een bericht achter –
we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
De Self-Determination Theory (Deci & Ryan) stelt dat motivatie groeit als kinderen autonomie, verbondenheid en competentie ervaren:
Kinderen kiezen binnen opdrachten hun eigen route of trick. Via het challengeboekje bepalen ze zelf hun uitdaging.
De coach creëert een sociaal veilige sfeer via groepsvormende opdrachten, gezamenlijke doelen en persoonlijke aandacht.
Door de stapsgewijze opbouw van de les kunnen kinderen altijd op hun eigen niveau succes ervaren.
DAREcademy volgt de leercyclus van Kolb: ervaren, reflecteren, begrijpen en toepassen. Door fysiek te bewegen, zelf te kiezen en te reflecteren beklijft het geleerde, in hoofd én lichaam.
Kinderen leren dat fouten maken onderdeel is van leren. In DAREcademy zijn vallen, proberen en opnieuw proberen geen mislukking, maar het bewijs dat je groeit. Zo ontstaat een gezonde mindset ten opzichte van uitdaging en risico.
Kinderen met angst hebben vaak beperkende gedachten over hun eigen kunnen. Via gesprekken, klassikale reflecties en het challengeboekje leren kinderen deze gedachten te herkennen en te onderzoeken. Vragen zoals "Wat dacht je vooraf?" en "Hoe spannend voelt het nu nog?" helpen bij het doorbreken van negatieve patronen.
Om angst effectief aan te pakken, moeten kinderen op jonge leeftijd leren om spannende situaties stap voor stap aan te gaan. Exposure (herhaalde, veilige blootstelling aan spanning) is één van de meest effectieve technieken tegen angst. DAREcademy biedt persoonlijke uitdagingen op maat, waarbij ieder kind succeservaringen opdoet en leert dat spanning draaglijk is.